Πορτογάλοι βαδίζουν για να πάνε στις εργασίες τους καθώς την Τρίτη υπήρξαν απεργιακές κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς. |
Με την πώληση του 70% των κρατικών ταχυδρομείων (CTT Correios de Portugal) συνεχίζει η Πορτογαλία το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων που απορρέουν από τις μνημονιακές της υποχρεώσεις.. Το υπόλοιπο 30% θα παραμείνει στο χαρτοφυλάκιο της κρατικής εταιρείας συμμετοχών Parpublica. Το προσδοκώμενο τίμημα, είναι 580 εκατομμύρια ευρώ.
Οι εργαζόμενοι ωστόσο αντιδρούν έντονα, επικαλούμενοι και την κερδοφορία των ταχυδρομείων, η αναδιάρθρωση των οποίων έχει ήδη κοστίσει 900 θέσεις εργασίας και λουκέτο σε 100 υποκαταστήματα.
Όπως ανέφερε από την πλευρά της η χρηματιστηριακή εποπτική Αρχή CMVM, η μεταβολή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς θα υλοποιηθεί μέσω χρηματιστηρίου, με το σύστημα των δημοσίων εγγραφών. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των σχετικών προσφορών είναι η 5η Δεκεμβρίου.
Θεσμικοί επενδυτές δύνανται να αγοράσουν ένα ποσοστό μετοχών στο 70% του μετοχικού κεφαλαίου των Πορτογαλικών Ταχυδρομείων που ιδιωτικοποιείται, διευκρίνισε ο φορέας αυτός.
Ενα άλλο ποσοστό μετοχών μπορεί να καταλήξει στο υπαλληλικό προσωπικό των Ταχυδρομείων, αποσαφήνιστηκε συγχρόνως.
Οι εργαζόμενοι έχουν οργανώσει πολλές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας από τις αρχές του έτους καθώς από τη διαδικασία αναδιάρθρωσης των ταχυδρομείων, ενόψει της ιδιωτικοποίησής τους, έκλεισαν περισσότερα από 100 υποκαταστήματα και χάθηκαν 900 από τις 14.000 θέσεις εργασίας.
Το πρώτο φετινό εξάμηνο ήταν κερδοφόρο για τα ταχυδρομεία, με τα έσοδα να αυξάνονται ελαφρά, στα 31,6 εκατομμύρια ευρώ.
Αξιοσημείωτο είναι ότι έχουν προηγηθεί χρονικώς οι ιδιωτικοποιήσεις των ενεργειακών ομίλων EDP και REN, καθώς και του φορέα της διαχείρισης των αερολιμένων ΑΝΑ, που απέφεραν ήδη στα κρατικά ταμεία το ποσό των 6,5 δισ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια και θα δημοσιευτούν αρκεί να μην είναι συκοφανττικά και υβριστικά.