Τις τελευταίες στιγμές πριν την τραγωδία περιγράφει στο διάλογό του με τους εισαγγελείς ο μηχανοδηγός του τρένου που εκτροχιάστηκε στο Σαντιάγο ντε Κοσμποστέλα, στοιχίζοντας τη ζωή σε 79 ανθρώπους μέσα σε δευτερόλεπτα. Ο μηχανοδηγός υποστηρίζει ότι φρέναρε την ύστατη στιγμή, ενεργοποιώντας όλα τα συστήματα του τρένου, όταν κατάλαβε πως δεν θα περνούσε την στροφή αλλά ήταν πια πολύ αργά.
Παράλληλα, τα μαύρα κουτιά έδειξαν, όπως φάνηκε την Τρίτη, πως ο μηχανοδηγός μιλούσε στο υπηρεσιακό τηλέφωνο και, όπως φαίνεται, συμβουλευόταν χάρτη.
Ο μηχανοδηγός μιλούσε με έναν υπάλληλο της Renfe, της ισπανικής εταιρίας σιδηροδρόμων, τον οποίο είχε καλέσει «για να του πει τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσει το τρένο φθάνοντας στην πόλη Ελ Φερόλ», στον τελικό προορισμό του μετά το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, εξήγησε το Ανώτατο Δικαστήριο της Γαλικίας.
Η ισπανική El Pais δημοσίευσε την Τετάρτη τον διάλογο του μηχανοδηγού, του 52χρονου Φρανσίσκο Γκαρθόν, με τους εισαγγελείς την Κυριακή. Ο μηχανοδηγός υποστηρίζει ουσιαστικά ότι προσπάθησε να κάνει τα πάντα για να σταματήσει το τρένο όταν κατάλαβε -δυστυχώς, πολύ αργά- τι θα συνέβαινε.
Όταν ερωτάται για τις τελευταίες στιγμές, ο Γκαρθόν ακούγεται εμφανώς μπερδεμένος και προσπαθεί να προσέξει πολύ τη διατύπωσή του. «Δεν ξέρω, δεν ήμουν τόσο τρελός ώστε να μην φρενάρω» λέει στους εισαγγελείς.
Στην ερώτηση εάν ενεργοποίησε τα φρένα σε κάποια στιγμή, απαντά: «Μα, τώρα, ναι, αλλά ήταν αναπόφευκτο». Στην ερώτηση πότε κατάλαβε πως το τρένο θα έφευγε, είπε: «Βλέπω την στροφή και λέω δεν θα την περάσω, δεν θα την περάσω, δεν θα την περάσω».
«Ενεργοποιήσατε όμως όλα τα συστήματα του τρένου για να φρενάρει;» τον ρωτούν, και απαντά πως «πριν φύγει το τρένο, ενεργοποιώ τα πάντα και καταλαβαίνω πως δεν θα την περάσω, δεν θα την περάσω».
Στο τέλος, οι εισαγγελείς των ρωτούν εάν έχει δει το βίντεο από το δυστύχημα και απαντά πως δεν έχει δει ούτε τηλεόραση ούτε εφημερίδες ούτε έχει ακούσει ραδιόφωνο. «Καλύτερα», του απαντούν οι εισαγγελείς.
Οι πρώτες πληροφορίες που έγινε γνωστές χθες από τα μαύρα κουτιά αποκάλυψαν ότι η αμαξοστοιχία κινείτο με ταχύτητα 192 χλμ. την ώρα μερικά χιλιόμετρα πριν από τον τόπο του δυστυχήματος.
Μετά φρέναρε, πριν εκτροχιαστεί τρέχοντας με ταχύτητα 152 χλμ. την ώρα σε μια στροφή όπου το όριο ταχύτητας ήταν 80 χλμ. την ώρα, μόλις τέσσερα χλμ. από το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα.
Ο 52χρονος Γκαρθόν αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά συρροή και για άλλες παραβάσεις, οι οποίες προκάλεσαν σωματικές βλάβες σε επιβάτες της αμαξοστοιχίας, και αφέθηκε ελεύθερος υπό δικαστικό έλεγχο.
Παράλληλα, τα μαύρα κουτιά έδειξαν, όπως φάνηκε την Τρίτη, πως ο μηχανοδηγός μιλούσε στο υπηρεσιακό τηλέφωνο και, όπως φαίνεται, συμβουλευόταν χάρτη.
Ο μηχανοδηγός μιλούσε με έναν υπάλληλο της Renfe, της ισπανικής εταιρίας σιδηροδρόμων, τον οποίο είχε καλέσει «για να του πει τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσει το τρένο φθάνοντας στην πόλη Ελ Φερόλ», στον τελικό προορισμό του μετά το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, εξήγησε το Ανώτατο Δικαστήριο της Γαλικίας.
Η ισπανική El Pais δημοσίευσε την Τετάρτη τον διάλογο του μηχανοδηγού, του 52χρονου Φρανσίσκο Γκαρθόν, με τους εισαγγελείς την Κυριακή. Ο μηχανοδηγός υποστηρίζει ουσιαστικά ότι προσπάθησε να κάνει τα πάντα για να σταματήσει το τρένο όταν κατάλαβε -δυστυχώς, πολύ αργά- τι θα συνέβαινε.
Όταν ερωτάται για τις τελευταίες στιγμές, ο Γκαρθόν ακούγεται εμφανώς μπερδεμένος και προσπαθεί να προσέξει πολύ τη διατύπωσή του. «Δεν ξέρω, δεν ήμουν τόσο τρελός ώστε να μην φρενάρω» λέει στους εισαγγελείς.
Στην ερώτηση εάν ενεργοποίησε τα φρένα σε κάποια στιγμή, απαντά: «Μα, τώρα, ναι, αλλά ήταν αναπόφευκτο». Στην ερώτηση πότε κατάλαβε πως το τρένο θα έφευγε, είπε: «Βλέπω την στροφή και λέω δεν θα την περάσω, δεν θα την περάσω, δεν θα την περάσω».
«Ενεργοποιήσατε όμως όλα τα συστήματα του τρένου για να φρενάρει;» τον ρωτούν, και απαντά πως «πριν φύγει το τρένο, ενεργοποιώ τα πάντα και καταλαβαίνω πως δεν θα την περάσω, δεν θα την περάσω».
Στο τέλος, οι εισαγγελείς των ρωτούν εάν έχει δει το βίντεο από το δυστύχημα και απαντά πως δεν έχει δει ούτε τηλεόραση ούτε εφημερίδες ούτε έχει ακούσει ραδιόφωνο. «Καλύτερα», του απαντούν οι εισαγγελείς.
Οι πρώτες πληροφορίες που έγινε γνωστές χθες από τα μαύρα κουτιά αποκάλυψαν ότι η αμαξοστοιχία κινείτο με ταχύτητα 192 χλμ. την ώρα μερικά χιλιόμετρα πριν από τον τόπο του δυστυχήματος.
Μετά φρέναρε, πριν εκτροχιαστεί τρέχοντας με ταχύτητα 152 χλμ. την ώρα σε μια στροφή όπου το όριο ταχύτητας ήταν 80 χλμ. την ώρα, μόλις τέσσερα χλμ. από το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα.
Ο 52χρονος Γκαρθόν αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά συρροή και για άλλες παραβάσεις, οι οποίες προκάλεσαν σωματικές βλάβες σε επιβάτες της αμαξοστοιχίας, και αφέθηκε ελεύθερος υπό δικαστικό έλεγχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια και θα δημοσιευτούν αρκεί να μην είναι συκοφανττικά και υβριστικά.