Σύμφωνα με έρευνα, οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης δεν επηρεάζουν
σε σημαντικό βαθμό τις πολιτικές πεποιθήσεις των Αμερικανών, έχοντας
πάντως μεγαλύτερη επίδραση στους υποστηρικτές των Δημοκρατικών.
Η τηλεφωνική έρευνα, που δημοσιοποιήθηκε σήμερα και πραγματοποιήθηκε από το Ερευνητικό Κέντρο Pew, έρχεται σε μία εποχή, όπου τόσο ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπάρακ Ομπάμα, όσο και ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικανών Μιτ Ρόμνεϊ χρησιμοποιούν το Facebook, όπως και τα υπόλοιπα social media για να προσελκύσουν ψηφοφόρους. Ωστόσο, «για τους περισσότερους χρήστες των δικτύων, το πολιτικό υλικό αποτελεί ένα πολύ μικρό ποσοστό από όσα αναρτούν και διαβάζουν. Και η επιρροή από τη διακίνησή του μέσα από αυτές τις υπηρεσίες είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μέτρια», ανέφερε σε δήλωσή του ο Lee Rainie, διευθυντής του Κέντρου.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 36% των χρηστών δήλωσαν ότι είναι «πολύ σημαντικό», έως «κάπως σημαντικό» να ενημερώνονται μέσα από τα social media για τις πολιτικές εξελίξεις. Παράλληλα, τα social media είναι «πολύ σημαντικά» μόλις στο 26% των χρηστών, για να εμπλακούν ενεργά σε πολιτικά ζητήματα που τους απασχολούν.
Το 25% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι «πολύ σημαντικά», έως «κάπως σημαντικά» για να συζητούν ή να αντιπαρατίθενται πάνω σε πολιτικά θέματα. Πάλι για το 25% των χρηστών, τα δίκτυα είναι «πολύ σημαντικά» έως «κάπως σημαντικά» για να ανακαλύπτουν ανθρώπους με τους οποίους μοιράζονται τις ίδιες πολιτικές απόψεις.
Σε κάθε σχετικό ερώτημα, πάντως, φάνηκε πως τα social media έχουν μεγαλύτερο ρόλο για τους Δημοκρατικούς, απ’ ό,τι για τους Ρεπουμπλικανούς ή τους ανεξάρτητους. Κι αυτό γιατί το 1/3 των Δημοκρατικών υποστηρίζουν πως, χάρις στα κοινωνικά δίκτυα, άρχισαν να ασχολούνται πιο ενεργά με τα κοινά, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ρεπουμπλικάνους και τους ανεξάρτητους είναι 24%.
Ανεξάρτητα πάντως από την εκλογική τους προτίμηση, το 84% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως πρόσφατα δεν έχουν «ανεβάσει» κάποιο σχόλιο ή link που να σχετίζεται με την πολιτική.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Η τηλεφωνική έρευνα, που δημοσιοποιήθηκε σήμερα και πραγματοποιήθηκε από το Ερευνητικό Κέντρο Pew, έρχεται σε μία εποχή, όπου τόσο ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπάρακ Ομπάμα, όσο και ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικανών Μιτ Ρόμνεϊ χρησιμοποιούν το Facebook, όπως και τα υπόλοιπα social media για να προσελκύσουν ψηφοφόρους. Ωστόσο, «για τους περισσότερους χρήστες των δικτύων, το πολιτικό υλικό αποτελεί ένα πολύ μικρό ποσοστό από όσα αναρτούν και διαβάζουν. Και η επιρροή από τη διακίνησή του μέσα από αυτές τις υπηρεσίες είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μέτρια», ανέφερε σε δήλωσή του ο Lee Rainie, διευθυντής του Κέντρου.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 36% των χρηστών δήλωσαν ότι είναι «πολύ σημαντικό», έως «κάπως σημαντικό» να ενημερώνονται μέσα από τα social media για τις πολιτικές εξελίξεις. Παράλληλα, τα social media είναι «πολύ σημαντικά» μόλις στο 26% των χρηστών, για να εμπλακούν ενεργά σε πολιτικά ζητήματα που τους απασχολούν.
Το 25% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι «πολύ σημαντικά», έως «κάπως σημαντικά» για να συζητούν ή να αντιπαρατίθενται πάνω σε πολιτικά θέματα. Πάλι για το 25% των χρηστών, τα δίκτυα είναι «πολύ σημαντικά» έως «κάπως σημαντικά» για να ανακαλύπτουν ανθρώπους με τους οποίους μοιράζονται τις ίδιες πολιτικές απόψεις.
Σε κάθε σχετικό ερώτημα, πάντως, φάνηκε πως τα social media έχουν μεγαλύτερο ρόλο για τους Δημοκρατικούς, απ’ ό,τι για τους Ρεπουμπλικανούς ή τους ανεξάρτητους. Κι αυτό γιατί το 1/3 των Δημοκρατικών υποστηρίζουν πως, χάρις στα κοινωνικά δίκτυα, άρχισαν να ασχολούνται πιο ενεργά με τα κοινά, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ρεπουμπλικάνους και τους ανεξάρτητους είναι 24%.
Ανεξάρτητα πάντως από την εκλογική τους προτίμηση, το 84% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως πρόσφατα δεν έχουν «ανεβάσει» κάποιο σχόλιο ή link που να σχετίζεται με την πολιτική.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια και θα δημοσιευτούν αρκεί να μην είναι συκοφανττικά και υβριστικά.