Προ εκπλήξεως βρέθηκε ο διάσημος όσο και εκκεντρικός βαρύτονος
Εβγκένι Νικίτιν, όταν ανακάλυψε ότι ένα από τα τατουάζ στάθηκε η αιτία
για να τον αποκλείουν από μία από τις κορυφαίες εκδηλώσεις όπερας
παγκοσμίως.
Το φεστιβάλ του Μπάγιερουθ επρόκειτο να ξεκινήσει σε λίγες ημέρες και ο Νικίτιν θα έπαιζε τον πρώτο ρόλο στον «Ιπτάμενο Ολλανδό», ένα από τα έργα του Βάγκνερ που συγκινούσαν ιδιαίτερα (και) τους υψηλόβαθμους ναζί.
Διάσημος λόγω των πολλών και εντυπωσιακών τατουάζ του, ο Νικίτιν μπήκε στο στόχαστρων πολλών γερμανικών ΜΜΕ, τα οποία ανακάλυψαν ότι ένα οκτάγωνο άστρο με ένα θηρεό που έχει στο στήθος του, κάποτε ήταν... διαφορετικό τατουάζ, πολύ γνώριμο στους Γερμανούς: μία σβάστικα.
Έτσι, το φεστιβάλ ζήτησε και πέτυχε ο Ρώσος Βαρίτανος να ζητήσει την «οικειοθελή» αποχώρησή του, ενώ σε σχετική δήλωσή του ο ίδιος είπε ότι «είχα αυτά τα τατουάζ από την νεανική μου ηλικία. Ηταν μεγάλο λάθος στη ζωή μου και εύχομαι να μην το είχα κάνει ποτέ. Δεν γνώριζα την οργή και τον πόνο που αυτά τα σύμβολα θα προκαλούσαν, ειδικά στο Μπάγιερουθ, δεδομένης και της Ιστορίας του φεστιβάλ».
«Η απόφασή του να επιστρέψει το ρόλο είναι ευθυγραμμισμένη με την απόρριψη οποιασδήποτε εθνικοσοσιαλιστικής προσέγγισης από την διοίκηση του φεστιβάλ», ανέφερε αντίστοιχη ανακοίνωση.
Η Ιστορία του φεστιβάλ είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον Βάγκνερ, ο οποίος το εμπνεύστηκε και από το 1876 ανεβαίνουν εκεί οι όπερές του: Τριστάνος και Ιζόλδη, Πέρσιφαλ, καθώς και η μνημειώδης τετραλογία του κύκλου Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούγκεν. Την περίοδο του ναζισμού ο Χίτλερ άντλησε πολλά στοιχεία από τις θέσεις και ιδέες του Βάγκνερ, ενώ η διευθύντρια του φεστιβάλ και ανηψιά του, Βίνιφρεντ Βαγκνερ, υπήρξε στενή φίλη και θαυμάστρια του ηγέτη των ναζί μέχρι το θάνατό της το 1980.
Μάλιστα, λάτρης του εν λόγω φεστιβάλ, που τη δεκαετία του 1950 υπήρξε πυλώνας αναστήλωσης της εθνικής ταυτότητας των Γερμανών, είναι και η καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ.
Το φεστιβάλ του Μπάγιερουθ επρόκειτο να ξεκινήσει σε λίγες ημέρες και ο Νικίτιν θα έπαιζε τον πρώτο ρόλο στον «Ιπτάμενο Ολλανδό», ένα από τα έργα του Βάγκνερ που συγκινούσαν ιδιαίτερα (και) τους υψηλόβαθμους ναζί.
Διάσημος λόγω των πολλών και εντυπωσιακών τατουάζ του, ο Νικίτιν μπήκε στο στόχαστρων πολλών γερμανικών ΜΜΕ, τα οποία ανακάλυψαν ότι ένα οκτάγωνο άστρο με ένα θηρεό που έχει στο στήθος του, κάποτε ήταν... διαφορετικό τατουάζ, πολύ γνώριμο στους Γερμανούς: μία σβάστικα.
Έτσι, το φεστιβάλ ζήτησε και πέτυχε ο Ρώσος Βαρίτανος να ζητήσει την «οικειοθελή» αποχώρησή του, ενώ σε σχετική δήλωσή του ο ίδιος είπε ότι «είχα αυτά τα τατουάζ από την νεανική μου ηλικία. Ηταν μεγάλο λάθος στη ζωή μου και εύχομαι να μην το είχα κάνει ποτέ. Δεν γνώριζα την οργή και τον πόνο που αυτά τα σύμβολα θα προκαλούσαν, ειδικά στο Μπάγιερουθ, δεδομένης και της Ιστορίας του φεστιβάλ».
«Η απόφασή του να επιστρέψει το ρόλο είναι ευθυγραμμισμένη με την απόρριψη οποιασδήποτε εθνικοσοσιαλιστικής προσέγγισης από την διοίκηση του φεστιβάλ», ανέφερε αντίστοιχη ανακοίνωση.
Η Ιστορία του φεστιβάλ είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον Βάγκνερ, ο οποίος το εμπνεύστηκε και από το 1876 ανεβαίνουν εκεί οι όπερές του: Τριστάνος και Ιζόλδη, Πέρσιφαλ, καθώς και η μνημειώδης τετραλογία του κύκλου Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούγκεν. Την περίοδο του ναζισμού ο Χίτλερ άντλησε πολλά στοιχεία από τις θέσεις και ιδέες του Βάγκνερ, ενώ η διευθύντρια του φεστιβάλ και ανηψιά του, Βίνιφρεντ Βαγκνερ, υπήρξε στενή φίλη και θαυμάστρια του ηγέτη των ναζί μέχρι το θάνατό της το 1980.
Μάλιστα, λάτρης του εν λόγω φεστιβάλ, που τη δεκαετία του 1950 υπήρξε πυλώνας αναστήλωσης της εθνικής ταυτότητας των Γερμανών, είναι και η καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια και θα δημοσιευτούν αρκεί να μην είναι συκοφανττικά και υβριστικά.